5 pasi pentru a incepe o campanie SEO
V-ati decis sa incepeti o campanie SEO pentru site-ul dvs. Foarte bine! Din pacate nu stiti de unde sa plecati. Sau poate stiti de unde sa plecati dar nu stiti sa continuati. Realizarea unei campanii prin intermediul Facebook, retargeting, AdWords si alte canale PPC este destul de simpla si usor de realizat. Nu este si cazul SEO insa.
Vestea buna este ca procesul acesta nu este prea complicat chiar si pentru incepatori. Vestea si mai buna este ca veti afla mai jos cum sa planificati si sa realizati o campanie SEO pentru site-ul dvs.
1. Definiti-va obiectivele si strategia
Primul lucru de care trebuie sa tineti cont este definirea succesului si felul in care veti masura progresul SEO. Desigur, primul gand este “Asta este simplu. Vreau sa ajung in top in Google. Asta este SEO”. Din pacate trebuie mers mai in detaliu, iar pentru aceasta trebuie sa raspundeti la urmatoarele intrebari:
- La ce clienti vreau sa ajung daca site-ul are rank bun in Google? Raspunzand la aceasta intrebare veti defini audienta tintita si va veti sti ce strategie de marketing sa adoptati.
- De ce incerc sa atrag acest public la mine pe site? Care este scopul principal pe care doriti sa-l atingeti prin aceasta campanie? Mai multi clienti? Vanzari? Creeare de liste de clienti? Incercati sa fiti specifici si concreti.
- Cum veti masura progresul in concordanta cu obiectivele stabilite? Acestea sunt cifre concrete care sunt folosite pentru a urmari progresul actiunii de SEO. Principalele elemente sunt: rata de conversie sau email si retargeting list membership.
2. Cautarea de cuvinte cheie
Cuvintele cheie sunt inca un element imporant in SEO, dar modul in care faceti aceasta cercetare si optimizare s-a schimbat datorita algoritmelor Hummingbird si RankBrain de la Google. Aceste algoritmuri se concentreaza pe interpretarea contextului in care sunt folosite cuvintele cheie intr-o fraza. In acest mod Google isi da seama ce doriti sa cautati prin cuvantul cheie “Apple” de exemplu: computere, muzica sau fructe. In SEO acest concept este denumit ca “search intent” – intentia de cautare. Exista patru categorii principale de search intent:
- Dorinta de a afla mai multe despre un subiect: acesti utilizatori doresc sa afle informatii detaliate despre un subiect, raspunsul la o intrebare sau solutia sau cauza unei probleme.
- Cuvintele cheie lungi contin de obicei cuvinte de genul acesta: “cum sa”, “trebuie sa” sau “ce este”. Aceste cuvinte sunt cuvinte cheie de informare.
- Evaluarea optiunilor: acesti utilizatori sunt informati despre subiectul cautat si acum evalueaza optiunile. Vor sa decida care produs sau solutie este potrivita pentru ei. Aceste cuvinte cheie folosesc fraze precum: “recenzie”, “top 10”, “cel mai bun” sau “comparatie”. Ei folosesc si cuvinte ca: “ieftin” si “ocazii”, care sunt indicatori buni ca utilizatorul va trece de la o categorie la alta.
- Pentru a completa o actiune: indiferent ca se doreste cumpararea unui produs, inscrierea la un serviciu sau crearea unui cont, acesti utilizatori stiu ce vor si sunt gata sa duca la bun sfarsit actiunea.
Marele avantaj al cautarii de cuvinte cheie este ca intentia de cautare va informeaza unde anume se afla persoana care cauta.
Daca va este greu sa veniti cu idei bune de cuvinte cheie in oricare faza a actiunii, exista urmatoarele solutii online:
Pentru mai multe detalii puteti sa accesati: Keyword research guide.
3. Auditul SEO
Odata pasii de mai sus realizati ati creat fundatia pentru o buna campanie SEO. Acum este timpul sa incepeti sa construiti. Care este prima etapa? Auditul SEO.
Auditul tehnic
Acesta este procesul de creare a site-ului care il face accesibil de catre motoarele de cautare. Daca nu este realizat conform cerintelor actuale, site-ul va fi greu accesat si s-ar putea sa nici nu fie indexat. Asta inseamna ca nu va aparea in rezultatele cautarii.
La inceputul unei campanii SEO trebuie sa incepeti cu dreptul, asigurandu-va ca site-ul este conceput corect. La audit-ul unui site verificati urmatoarele elemente tehnice SEO:
- Harta site XML: motoarele de cautare folosesc harta site-ului pentru a gasi si face prioritare URL-urile site-ului. Acesta este un element important.
- Robots.txt: la fel ca harta site-ului, acesta va ajuta la modul in care site-ul va fi gasit de motoarele de cautare.
- Viteza de incarcare: aceasta este deosebit de importanta, facand parte din procesul de User Experience si avand impact direct asupra SEO. Niciun motor de cautare nu doreste sa recomande un site care se incarca greu.
- Structura URL: asigurati-va ca respectati cele mai recente recomandari SEO pentru formarea URL-ului. Faceti-le concise si la obiect, tinand cont de continutul paginii, evitand sa folositi underscore-ul sau spatiul gol pentru despartirea cuvintelor. Folositi semnul “-” (minus). Daca folositi parametri in cadrul URL-ului, asigurati-va ca acestia sunt conformi cu Google URL Parameters Tool din Google Search Console.
- Meta tag-urile: Page titles si Descriptions sunt foarte imporante in optimizarea paginilor de continut. Desi numai meta title-urile vor fi decisive in determinarea rank-ului, descrierile vor convinge utilizatorul sa acceseze pagina. Aceste doua elemente sunt importante in mentinerea relevantei cuvintelor cheie tintite.
Web Design Brasov va sta la dispozitie cu servicii complete de audit SEO.
Accesarea cu crawlere
Pentru site-urile complexe, cu foarte multe pagini, merita sa folositi un crawler pentru auditul site-ului. Crawlere-le acceseaza fiecare URL al unui site si aduna informatii despre acestea. Asa functioneaza crawlerele Google. Crawler-ul va descoperi daca sunt probleme cu:
- SEO in pagina: problemele la codul HTML pot face ca Google sa gaseasca duplicate sau pagini goale. Un numar mare al paginilor de acest fel va avea un impact negativ asupra pozitionarii site-ului.
- Starea HTTP: motoarele de cautare nu pot sa acceseze pagini care nu se incarca sau site-uri ale caror servere nu raspund. Aceste pagini provoaca o experienta proasta pentru utilizator.
- Pagini care nu se pot indexa: accesarea site-ului de catre motorul de cautare va rezulta in gasirea de URL-uri care sunt dezactivate din fisierul robots.txt si meta robots tag. Utilizarea incorecta sau inadvertenta informatiei din meta robot tag este una din cauzele principale care fac ca site-ul sa nu fie indexabil.
- Probleme cu URL-urile canonice: URL-urile canonice sunt URL-urile principale ale site-ului. Aceste URL-uri sunt accesate de utilizatori si unde vreti sa se contorizeze vizitele. Daca tag-urile canonice sau URL-urile din tag-urile paginii nu corespund cu harta site-ului, apar probleme la indexarea site-ului.
De indata ce au fost reparate aceste anomalii putem trece la urmatorul pas care este campania SEO.
4. Realizarea continutului
Urmatorul pas al campaniei SEO este corelarea pasilor anteriori prin realizarea continutului site-ului. In aceasta etapa trebuie sa acorde prioritate utilizatorului. Care este audienta tinta pentru acest gen de continut si in ce stadiu de conversie se afla utilizatorul? Acesti factori ne vor ajuta sa decidem care cuvinte cheie trebuiesc folosite si dupa care trebuie sa optimizam site-ul.
Elementele principale de care trebuie sa tinem seama la optimizarea SEO:
- Consistenta cuvintelor cheie: datorita progreselor realizate de Google in domeniul citirii continutului, zilele in care cuvintele cheie erau dense au apus. In locul acestei strategii trebuie sa va asigurati ca folositi cuvinte cheie (si cuvinte similare) pe tot cuprinsul paginii: in corpul textului dar si in titluri si subtitluri.
- Valoarea: toata lumea vorbeste despre realizarea continutului de calitate ca fiind o tactica SEO. De buna seama cu totii ati auzit de expresiile “killer content” si “content is king”. Cum putem masura continutul? Concentrandu-ne pe valoarea oferita utilizatorului. Aceasta are legatura cu cunvintele cheie de care am vorbit mai sus. Asigurati-va ca textul utilizat va rezolva problema, explicati continutul si raspundeti intrebarilor utilizatorului.
- Links: nu este vorba de backlinks aici ci de link-urile interne si externe. Link-urile interne si cele externe sunt foarte importante in arhitectura unui site asa ca trebuie sa folositi la maximum aceasta oportunitate prin a oferi link-uri catre resurse de calitate de cate ori este posibil.
- Imagini: Imaginile sunt vitale pentru experienta utilizatorului insa acestea pot fi folosite si la campania SEO. Acest lucru este realizat prin inserarea parametrului HTML alt in tag-urile imaginilor. Google foloseste tag-ul alt pentru a vedea imaginea asa ca trebuie sa precizati despre ce este vorba in acea imagine. Se pot insera cuvinte cheie si in tag-ul alt.
- Google Schema Markup – Schema de marcare, dezvoltata de Schema.org, este o formă de microdate. Odata adăugata la o pagină web, aceasta realizeaza o descriere detaliata – rich snippet, care apare în rezultatele căutării. Mai multe detalii despre Schema Markup gasiti aici.
5. Constructia de link-uri
Asa dupa cum probabil ati auzit despre calitatea continutului, asa ati auzit si de “link earning” care a luat locul “link building-ului”. Sa nu credeti asta. Cele mai multe continuturi nu primesc share-uri sau link-uri fara nicio promovare.
Cheia pentru un link building de succes este strategia SEO si de marketing. Daca aveti continut interesant si relevant pentru utilizator sunt sanse mari ca acesta sa-l distribuie. Utilizati o platforma de link building ca cea de la BlogDash sau colaborati cu o serie de influenceri din nisa dvs.
Articol preluat de pe SitePoint.com