Ce este Schema Markup? Schema de marcare, găsită la Schema.org, este o formă de microdate. După ce a fost adăugata la o pagină web, aceasta creează o descriere îmbunătăţită (cunoscută sub numele de rich snippet), care apare în rezultatele căutării.
Cele mai importante motoare de căutare – printre care Google, Yahoo, Bing și Yandex – au început să colaboreze pentru a crea Schema.org, în 2011.
Schema imbunatateste clasarea cautarilor dvs.?
Nu există dovezi că microdatele au un efect direct asupra clasamentului de căutare organică. Cu toate acestea, fragmentele îmbogățite fac ca paginile dvs. web să apară mai vizibil în SERP. Această vizibilitate îmbunătățită s-a dovedit a îmbunătăți ratele de clicuri.
Potrivit unui studiu realizat de acmque, mai puțin de o treime din rezultatele căutării Google includ un fragment îmbogățit cu marcajul Schema.org. Acest lucru expune o mare oportunitate pentru restul. Foarte puține lucruri în SEO, astăzi, pot muta cadranul rapid. Acesta poate.
Pentru ce este folosita Schema?
– Întreprinderi și organizații
– Evenimente
– Oameni
– Produse
– Rețete
– Opinii
– Videoclipuri
Mai sus sunt câteva dintre cele mai populare utilizări ale schemei. Cu toate acestea, există o șansă bună ca, dacă aveți vreun fel de date pe site-ul dvs., acesta va avea un itemscope asociat, itemtype și itemprop.
Adaugarea schemei la paginile Web
Utilizând Microdata
Microdata este un set de etichete care are scopul de a face adnotarea elementelor HTML cu etichete care pot fi citite de robotii Google mult mai ușor. Microdata este un loc minunat pentru începători, deoarece este atât de ușor de utilizat.
Cu toate acestea, dezavantajul utilizării microdatelor este că trebuie să marcați fiecare element individual din corpul paginii dvs. Web. După cum vă puteți imagina, acest lucru poate deveni rapid dezordonat.
Înainte de a începe să adăugați schemă în paginile dvs. web, trebuie să dați seama de “tipul de element” al conținutului de pe pagina dvs. web.
De exemplu, conținutul dvs. web se concentrează pe alimente? Muzică? Tehnologie?
Odată ce ați dat seama de tipul de element, puteți acum determina modul în care îl puteți marca.
Să ne uităm la un exemplu. Să presupunem că dețineți un magazin care vinde routere de înaltă calitate. Dacă ar trebui să te uiți la codul sursă al paginii dvs. de pornire, probabil veți vedea ceva asemănător cu acesta:
<div>
<h1>TechHaven</h1>
<h2>The best routers you’ll find online!</h2>
<p>Address:</p>
<p>459 Humpback Road</p>
<p>Rialto, Ca</p>
<p>Tel: 909 574 3903</p>
<p><a href=”http://www.techhaven.com/menu”>Click here to view our best routers!</a></p>
<p>We’re open: </p>
<p>Mon-Sat 8am – 10:30pm</p>
<p>Sun: 2pm – 8pm</p>
</div>
Odată ce vă scufundați în cod, veți dori să găsiți partea din pagina dvs. de Web care vorbește despre ceea ce afacerea dvs. are de oferit. În acest exemplu, aceste date pot fi găsite între cele două etichete <div>.
Acum, în partea de sus puteți adăuga:
<div itemscope>
Prin adăugarea acestei etichete, afirmăm că codul HTML cuprins între blocurile <div> identifică un anumit element. În continuare, trebuie să identificăm ce element este prin utilizarea atributului ‘itemtype’ pentru a identifica tipul de element despre care se referă pagina noastră web (tech).
<div itemscope itemtype=”http://schema.org/tech”>
Un tip de element vine sub forma unei adrese URL (cum ar fi http://schema.org/tech). Să spunem, de exemplu, că site-ul dvs. sa învârtit în jurul produselor de frumusețe în loc de tehnologie. URL-ul tipului de articol poate arăta astfel:
http://schema.org/beauty.
Pentru a ușura lucrurile, puteți căuta o listă de tipuri de elemente aici, plus puteți vedea extensii pentru a identifica entitatea specifică pe care o căutați. Rețineți că această listă nu cuprinde toate, deci este posibil să nu găsiți tipul de element pentru nișa dvs. specifică.
Dacă urmăriți înapoi la pagina tehnică, doriți să etichetați partea din pagina web care conține numele companiei. Puteți face acest lucru între etichetele <h1>.
Acum, vom folosi eticheta “itemprop”, care etichetează proprietățile unui element:
<h1 itemprop=”name”>Tech Haven</h1>
Puteți aplica aceste etichete în restul paginii acum. Când utilizați etichete pentru a identifica proprietățile elementului, nu este necesar să etichetați întreaga linie, doar o porțiune la care se face referire la proprietate.
De exemplu, dacă aveți o linie care spune Adresa: 1234 w sunshine blvd, atunci trebuie doar să aplicați etichetele în jurul adresei însăși și nimic altceva.
<div>
<h2 itemprop=”description”>The best routers you’ll find online!</h2>
<p>Address:</p>
<span itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<p itemprop=”streetAddress”>459 Humpback Road </p>
<p itemprop=”addressLocality”>Rialto, Ca</p></span>
<p>Tel: <span itemprop=”telephone”>909 574 3903</span></p>
<p><a itemprop=”menu” href=”http:// http://www.techhaven.com/menu “>Click here to view our tasty range of dishes!</a></p>
<p>We’re open:</p>
<p itemprop=”openingHours”>Mon-Sat 8am – 10:30pm</p>
<p itemprop=”openingHours”>Sun: 2pm – 8pm</p>
</div>
Acest cod poate părea complicat, dar schema.org oferă exemple cu privire la modul de utilizare a diferitelor tipuri de elemente, astfel încât să puteți vedea exact ce ar trebui să facă codul. Nu vă faceți griji, nu veți fi lăsați în frig încercând să vă dați seama de asta!
Dacă vă simțiți încă puțin intimidată de cod, Google Helper Markup Data Structured Data Label vă face foarte ușor să etichetați paginile dvs. web. Pentru a utiliza acest instrument uimitor, trebuie doar să selectați tipul de element, să inserați în URL-ul paginii țintă sau al conținutului pe care doriți să-l vizați și apoi să evidențiați elementele diferite astfel încât să le puteți eticheta.
Utilizarea RDFa
RDFa este un acronim pentru Descrierea resurselor în Atribute. În esență, RDFa este o extensie a HTML5 și a fost concepută pentru a ajuta utilizatorii să marcheze date structurate.
RDFa este considerată a fi o recomandare W3C, ceea ce înseamnă că este un standard web și poate fi folosit pentru a lega împreună vocabularele de date structurate. Acest lucru este
util în special dacă doriți să adăugați date structurate care se extind dincolo de limitele programului Schema.org.
Puteți respira o ușurare ușoară. RDFa nu este mult diferit de Microdata.
Similar cu microdatele, etichetele RDFa încorporează cu codul HTML preexistent în corpul paginii dvs. Web. Din motive de familiaritate, vom examina din nou site-ul tehnic ca exemplu.
HTML pentru site-ul dvs. tech ar arăta probabil astfel înainte de a fi modificat:
<div>
<h1>Tech Haven</h1>
<h2>The best routers online!</h2>
<p>Address:</p>
<p>459 Humpback Road </p>
<p>Rialto, Ca</p>
<p>Tel: 909 574 3903</p>
<p><a href=”http://www.techhaven.com/menu”>Click here to view our best routers!</a></p>
<p>We’re open:</p>
<p>Mon-Sat 8:00am – 10:30pm</p>
<p>Sun: 2pm – 8pm</p>
</div>
Pentru a începe, doriți să vă asigurați că vocabularul pe care îl utilizați este Schema.org și că respectiva pagină Web face referire la o pagină de tehnologie.
Pentru acest exemplu, puteți căuta “tehnologie” pe Schema.org pentru a afla cum să etichetați diferite elemente. În mod obișnuit, veți găsi exemple în partea de jos a paginii, care vă va arăta cum să le utilizați în practică.
Doar faceți clic pe fila RDFa pentru a vizualiza exemple specifice RDFa.
Apoi, trebuie să utilizați eticheta vocabină combinată cu URL-ul http://schema.org pentru a identifica vocabularul pentru marcare. Pentru a identifica tipul de pagină, utilizați eticheta de tip.
Spre deosebire de microdatele, care utilizează o adresă URL pentru identificarea tipurilor, RDFa utilizează una sau mai multe cuvinte pentru a clasifica tipurile.
<div vocab=”http://schema.org/” typeof=”technology”>
Dacă doriți să identificați mai mult o proprietate decât ar trebui să utilizați atributul typeof.
De exemplu, dacă doriți să extindeți în continuare o proprietate de adresă, puteți utiliza “Adresă poștală”, cum ar fi:
<div property=”address” typeof=”PostalAddress”>
Comparând microdatele și RDFa unul lângă altul, atributul tip este echivalentul atributului itemtype găsit în Microdata. Mai mult, atributul de proprietate ar fi echivalent cu atributul itemprop.
Pentru explicații suplimentare, puteți vizita Schema.org pentru a verifica liste și pentru a vedea exemple. Puteți găsi ce tipuri de elemente sunt definite ca proprietăți și care sunt definite ca tipuri.
Revenind la exemplul nostru anterior, pagina tehnică ar arăta astfel după ce a fost etichetat corespunzător:
<div>
<h2 property=”description”>The best routers on the internet!</h2>
<p>Address:</p>
<div property=”address” typeof=”PostalAddress”>
<p property=”streetAddress”>459 Humpback Road</p>
<p property=”addressLocality”>Rialto, Ca</p>
</div>
<p>Tel: <span property=”telephone”>909 574 3903</span></p>
<p><a property=”menu” href=”http://www.techhaven/menu”>Click here to view our best routers!</a></p>
<p>We’re open:</p>
<p property=”openingHours”>Mon-Sat 8am – 10:30pm</p>
<p property=”openingHours”>Sun: 2pm – 8pm</p>
</div>
Pentru a vă ajuta, fiecare pagină de pe Schema.org oferă exemple privind modul de aplicare corectă a etichetelor. Desigur, puteți reveni și pe instrumentul de testare a datelor structurate de la Google.
Concluzie
Sperăm că toate temerile pe care le-ați fi avut când ați auzit cuvântul “Schema” sau “Date structurate” au fost puse la dispoziție.
Schema este mult mai ușor de aplicat decât pare și este o practică optimă pe care trebuie să o includeți în paginile dvs. web.
Lucrarea poate părea obositoare. Dar având în vedere timpul și efortul, veți fi siguri că veți profita de avantajele muncii.
Articol preluat de pe Search Engine Journal