Cum puteti remedia (sau evita) caderile de trafic dupa redesign-ul site-ului
Indiferent de cât de bine a arătat site-ul web al companiei dvs. atunci când a fost lansat pentru prima oară, vine un moment în care fiecare acesta trebuie să beneficieze de un nou design. Având în vedere multitudinea de modificări ale algoritmurilor motoarelor de căutare din fiecare an și modul în care utilizatorii interacționează online, poate fi aproape imposibil pentru un site învechit să performeze la parametri înalți și să obțină rezultatele dorite.
Dacă ați lansat recent un re-design de site ați fost probabil încântați să vedeți rezultatele site-ului dvs. revigorate prin creșterea traficului, a conversiilor și a vânzărilor. Și când este făcut bine, exact așa se întâmplă.
Din păcate, nu este întotdeauna cazul – de fapt, unii proprietari de site-uri pierd efectiv traficul site-ului în zilele È™i săptămânile care urmează redesenării site-ului.
Dacă întâmpinați în prezent această problemă, continuați să citiți și descoperiți 3 motive posibile și sugestii pentru remedierea acestei probleme.
Dacă doriți să vă reproiectați site-ul în viitor, am inclus de asemenea 5 sfaturi pentru a evita total căderile de trafic.
Cauzele caderilor de trafic dupa redesign-ul unui site
În primul rând, este important să rețineți că pot exista caderi minore de trafic si care sunt normale pentru câteva zile după un redesign. Dacă a trecut mai puțin de o săptămână, iar declinul este mai mic de 10%, este posibil să nu vă faceți griji.
Google trebuie să acceseze cu crawlere și să indexeze toate paginile noi pentru a le oferi utilizatorilor noile versiuni, așadar ar trebui să așteptați o scădere temporară a traficului organic.
Acestea fiind spuse, dacă au trecut mai mult de câteva zile, sau traficul a scăzut drastic, este probabil o problemă mai mare la joc. Și dacă acesta este cazul, veți dori să inspectați următoarele trei elemente:
1. Redirecționări
Unul dintre cei mai importanÈ›i paÈ™i ai redesign-ului site-ului este crearea de redirecÈ›ionări corecte – Omiterea acestui pas este una dintre cele mai frecvente cauze ale pierderilor de trafic. Cu excepÈ›ia cazului în care păstraÈ›i toate adresele URL exact la fel (È™i recreaÈ›i fiecare pagină veche pe site-ul dvs. nou), redirecÈ›ionările sunt absolut necesare. Ele indica motoarelor de căutare È™i browserelor noua versiune a fiecărei pagini – È™i fără ele, motoarele de cautare vor crede pur È™i simplu că pagina este inexistenta.
Dacă aÈ›i modificat structura adreselor URL sau aÈ›i mutat toate paginile în locaÈ›ii noi, dar nu aÈ›i creat redirecÈ›ionări corecte, aceasta este probabil cauza principală a scăderii traficului. Și dacă nu sunteÈ›i sigur dacă aceasta este problema, vă puteÈ›i conecta la Search Console Google, apoi accesaÈ›i secÈ›iunea Accesarea cu crawlere > Erori de accesare cu crawlere È™i selectaÈ›i fila “Nu a fost găsită”.
Dacă pe site-ul dvs. există pagini fără redirecÈ›ionări, acestea se vor afiÈ™a aici. Pentru a rezolva problema – È™i pentru a vă recâștiga traficul – va trebui să implementaÈ›i redirecÈ›ionări 301 pentru fiecare pagină veche. Apoi, dacă nu aveÈ›i alte probleme, nivelul dvs. de trafic ar trebui să revină la normal în câteva săptămâni.
2. Structura amplasamentului
Structura site-ului dvs. joacă un rol important în modul în care Google indexează și înțelege site-ul dvs. Deci, dacă se modifică drastic în timpul reproiectării, va trebui să creați o nouă hartă a site-ului.
Sitemap-ul conÈ›ine o listă de bază a tuturor paginilor importante de pe site-ul dvs. È™i îl puteÈ›i trimite pe Google Search Console pentru a accelera procesul de re-indexare a paginilor dvs. È™i de restabilire a nivelurilor dvs. de trafic. ÃŽn plus față de sitemap-ul dvs., veÈ›i dori, de asemenea, să revizuiÈ›i legăturile interne. Link-urile din paginile dvs. (în special navigaÈ›ia) joacă un rol important în modul în care Google indexează site-ul dvs. Dacă unele – sau toate – dintre acestea indică URL-uri depășite, aceasta ar putea provoca È™i probleme de accesare cu crawlere.
3. Copia site-ului
În unele cazuri, reproiectarea site-urilor Web implică, de asemenea, o copie complet nouă. Și în timp ce acest lucru poate fi util în cazul în care copywriter-ul a fost atent și a încorporat cuvintele cheie legate de inițială țintă, aceasta poate fi extrem de dăunătoare dacă acest lucru nu a fost realizat.
Dacă paginile dvs. nu mai sunt scrise într-un mod care include cuvintele cheie care le-au clasat iniÈ›ial, clasamentele dvs. vor avea de suferit referitor la acele cuvinte cheie. Algoritmul Google este conceput pentru a le oferi utilizatorilor informaÈ›iile pe care le caută – iar dacă site-ul dvs. nu mai dispune de aceste informaÈ›ii, acestea nu vor fi afiÈ™ate ca rezultat. Cea mai bună modalitate de a rezolva această problemă este de a lucra cu un SEO cu experiență care vă poate optimiza paginile pentru cuvintele dvs. cheie vizate. Și dacă aveÈ›i o copie de rezervă a vechiului dvs. site salvat undeva, îl puteÈ›i folosi pentru a determina ce cuvinte cheie să utilizeze pe fiecare pagină.
In cat timp traficul revine la nivele normale?
Dacă traficul dvs. a scăzut ca urmare a uneia dintre problemele de mai sus, ar trebui să faceți o prioritate maximă pentru remedierea problemei cât mai curând posibil. Acestea fiind spuse, traficul dvs. probabil nu va mai reveni peste noapte.
S-ar putea să dureze câteva săptămâni pentru ca Google să acceseze cu crawlerele și să re-indexeze toate paginile dvs. noi și până când vor începe din nou sa apara în rezultatele de căutare, traficul dvs. va fi mai mic decât cel obișnuit.
Cum puteti evita caderile de trafic in timpul redesign-ului site-ului?
Dacă nu aÈ›i reproiectat încă site-ul dvs., informaÈ›iile de mai sus vă ajuta sa vedeti dacă aceasta operatiune merită cu adevărat. Dar dacă site-ul dvs. este depășit, un redesign poate avea cu siguranță un impact pozitiv – trebuie doar să fiÈ›i sigur că urmaÈ›i paÈ™ii de mai jos:
1. Asigurati-va ca SEO este parte a procesului de redesign
Asigurați-vă că echipa dvs. de reproiectare consultă în mod regulat un strateg SEO pe tot parcursul procesului. Deși agenția dvs. de design poate avea experți în proiectare și dezvoltare, perspectiva unui SEO experimentat vă va ajuta să evitați problemele serioase care au ca rezultat pierderea traficului. De asemenea, acesta poate să consilieze modificările care vă vor ajuta să îmbunătățiți nivelurile de trafic după reproiectare și să faceți procesul chiar mai valoros pentru afacerea dvs.
2. Accesați cu crawlere site-ul existent și planificați noua arhitectură a site-ului
Înainte de a efectua orice modificări, ar trebui mai întâi să faceți un inventar al fiecărei pagini din prezent pe site-ul dvs. Există multe instrumente gratuite online, care vă vor ajuta să faceți acest lucru și veți furniza rezultatele într-o foaie de calcul descărcabilă.
Acest lucru va asigura că toate informațiile valoroase prezente pe site-ul dvs. au un loc în versiunea reproiectată și că puteți, de asemenea, să o utilizați pentru a construi o nouă arhitectură a site-ului, dacă este necesar. În unele cazuri, adresele URL și structura dvs. generală pot rămâne aceleași. Dar dacă adresele URL curente nu sunt configurate într-un mod logic (de exemplu, cu subfoldere relevante și titluri corespunzătoare de pagini), o reproiectare reprezintă oportunitatea perfectă de a remedia această problemă.
3. Configurați redirecționările 301
După cum am menționat mai sus, redirecționările incorecte sunt cauza cea mai comună pentru pierderea traficului. Dacă adresele dvs. URL s-au modificat, va trebui să le configurați înainte de a lansa noul site.
De asemenea, trebuie să vă asigurați că fiecare dintre URL-uri este configurat ca o redirecționare 301 (permanentă), deoarece aceasta îi spune motorului de căutare că pagina s-a mutat definitiv. Utilizarea redirecționărilor 302 (temporare) este o eroare comună, dar una care vă poate afecta clasamentul.
4. Creați o nouă hartă a site-ului
ÃŽnainte de lansarea site-ului dvs., trebuie să creaÈ›i, de asemenea, o nouă hartă site care include cele mai importante pagini de pe site-ul dvs. Ca regulă generală, nu ar trebui să includeÈ›i mai mult de 100 de pagini – deci, dacă site-ul dvs. este imens, sitemap-ul dvs. poate fi mai mult decât o listă globală.
5. Nu uitati sa activati codul de urmarire Google Analytics
ÃŽn cele din urmă, înainte de lansarea dvs., verificaÈ›i dacă codul Google Analytics este disponibil pe noul dvs. site. DeÈ™i acest lucru poate părea un neajuns, este o supraveghere comună – È™i una care vă poate face să credeÈ›i că aÈ›i pierdut tot traficul.
Asigurați-vă că acest cod este implementat în antetul sau subsolul dvs. lucru care vă va permite de asemenea să monitorizați traficul în fiecare moment.
Articol preluat de pe webpagefx.com